You can't use up creativity

The more you use

The more you have

Maya Angelou

dinsdag 2 december 2014

Retro kleedje IeneMiene

Via pinterest verzamel ik regelmatig ideeën om te naaien. Op deze manier zijn er al heel wat naaiprojecten in mijn Pinterestbord : "inspiratie naaien" beland. Ik koos er voor, met de komende winter in het vooruitzicht, het retrokleedje van IeneMiene te maken. Het patroon is voor 10 euro te verkrijgen en makkelijk via internet te downloaden.
Het PDF-patroon druk je op A4 af en plak je vervolgens aan elkaar. Daarna kan het overtekenen op patroonpapier beginnen. Er zit een duidelijke handleiding bij die je wegwijs maakt.
Het kleedje is zonder rits gemaakt waardoor dit project ook een aanrader is voor beginners.

Een tip die ik je toch wil geven is om dikke stretchstof te gebruiken anders is kleedje niet warm genoeg voor de winter. Je hoeft dan ook geen voering te gebruiken.
Bij het voorbeeldkleedje op de blog zijn de kleuren blauw en rood gebruikt. Ik verkoos bordeaux met afwerking donkerroos; voor de paspelranden en de knopen. Voor een herfsttype, zoals mezelf, staat dit heel goed. Ik ben dan ook heel tevreden met het resultaat. Zeg nu zelf, niks makkelijker om aan te doen dan een kleedje met bijpassende kousen.
Mijn creazus maakte deze leuke fotocollage.




Groetjes,
Creazusje Greet

7 opmerkingen: