You can't use up creativity

The more you use

The more you have

Maya Angelou

zaterdag 2 november 2013

Fimo-legomannekes worden coole sleutelhangers


Verandering van job en een bijkomende opleiding maakt dat het hier even wat stiller is op onze blog en jammer genoeg moet ik de laatste weken ook veel missen van al jullie leuke berichten in blogland... maar als het terug wat rustiger wordt, kom ik bij jullie regelmatig terug op bezoek! Heerlijk genieten van al die creatieve ideetjes, zalig!

Een weekje vrij maakte dat ik tussendoor toch even tijd had om me creatief  uit te leven.

Lego... onze kids zijn er gek op. Ik bracht van legoland de blauwe siliconenmal mee om letterlijk en figuurlijk coole legomannekes-ijsblokjes mee te maken. Maar je kan er dus ook heel leuke lego-sleutelhangers uit fimo mee maken.

Voordat de mannekes werden gebakken in de oven duwde ik er langs vanboven voorzichtig een korter gemaakte kettelstift in. Vervolgens werden ze gebakken in de oven. Volledig afgekoeld verstevigde ik de kettelstift bovenaan met 2 componentenlijm. Ik zette een laagje vernis op de mannekes want dan blinken ze mooier en vervolgens gingen ze aan een sleutelhanger. De oranje legomannekes sneuvelden onderweg, hun voeten kwamen niet goed mee uit de mal... maar de anderen lukten allemaal. Neefje Lasse kreeg er ééntje bij zijn verjaardagscadeautje en een vriendje van Tijmen kon ik er ook al blij maken...


Groetjes,
Creazusje An




7 opmerkingen: