You can't use up creativity

The more you use

The more you have

Maya Angelou

zondag 2 september 2012

Vintagejuwelen maken bij Zahia te Hasselt

Op een erg warme vrijdag in augustus tufte ik ( = creazusjes An ) met onze "Smile-mobiel" (= Volkswagen bus met Smilesticker op naar het ontwerp van de CDhoes (CD Smile) van Bryan Wilson van de Beach Boys) naar Hasselt. Ik keek erg uit naar deze workshop. De creazusjes zijn echte herfsttypes dus dat brons is echt iets voor ons. Ik had al creaties gezien van andere bloggers en die waren stuk voor stuk erg mooi. Hier had ik dus echt heel veel zin in!

En het was echt de moeite. We kregen uitleg over het maken van een enkelvoudig oogje, een dubbel gesloten oogje, een oogje maken aan een Murano-glasbloemetje. Tevens werd gedemonstreerd hoe we vintage juwelen kunnen maken met leuk illustraties en patronen aangebracht op een ring, een oorbel of een hanger die wordt afgedekt met een bolgeslepen glazen cabochon. Er werd ons zelfs getoond hoe we een  afbeelding kunnen kloppen in een bedel oftewel ponsen in het vakjargon ;-)

Ik heb al eerdere workshops gevolgd bij Zahia, dus sommige technieken waren niet nieuw voor me. Toch vond ik het een heel boeiende en leuke workshop.
En ben je op zoek naar informatie zoals: hoe maak ik een gesloten oogje, wat is de ideale lengte van mijn halssnoer, welke oorringen passen bij mijn gezicht, en nog veel meer... neem dan zeker en vast eens een kijkje op deze link Zahia/veel gestelde vragen technieken

En dit zijn de resultaten.
De ketting en oorbelletjes maakte ik tijdens de workshop.
De oorbel met de gele vlinder was niet volledig naar mijn goesting (de afbeelding leek raar te reageren op de lijm en die verkleuring was niet zo naar mijn zin) en dus maakte ik thuis een nieuwe. De ring maakte ik ook thuis.











2 opmerkingen: