You can't use up creativity

The more you use

The more you have

Maya Angelou

dinsdag 4 december 2012

Merel viert vandaag haar 8ste verjaardag en trakeert op school thema "boys en girls"

Merel, vandaag 8 jaar geworden, heeft echt een fantastische juf. Vooral haar grapjes vindt Merel geweldig. Zo vertelt Merel thuis vaak dat ze zo moet lachen als de juf haar klas aanspreekt met "Hoi girls en boys..."

En zo ontstond het volgende idee:
Ik had het al eens op Pinterest gezien, lekstokjes waaraan een snorretje en lippen waren bevestigd wat een grappig zicht geeft als de kinderen dit lekstokje opsmullen. Dit ideetje vond ik wel passen bij het thema boys en girls. Lekstokken zijn echter uit den boze op school en zo kwamen we op het idee om de klasgenootjes en de juf te verrassen met lekker ambachtelijk appelsap uit de Voerstreek. De rietjes werden "gepimpt" met lachende lippen en stoere snorren. De lippen zetten we in een bekertje voor de girls en de snorren kregen een plaatse in een bekertje "boys". Eéntje voor elk kind en de juf ook natuurlijk! Merel vond het alvast heel erg cool!
tip/ klik op de foto's en je ziet ze beter.
 

 5 van deze flessen werden er leeggedronken en als ik de juf mag geloven konden ze ervan blijven drinken ;-)

Thuis al eens geoefend...

En cakejes in het thema, niet omdat we niet weten wat te doen, maar omdat ik het echt niet kon laten ;-)

En Merel, die genoot van haar verjaardag! En dan geniet ik toch altijd heel erg met haar mee; heerlijk;-)

 Voor diegene die graag zelf aan de slag gaan, voeg ik nog een ingescand mondje en snorreke toe. 


 

5 opmerkingen: